تقدیم به حشمت عزیزم به یاد ترم ۸ (شاهو)


ای بداد من رسیده
تو روزای خود شکستن
ای چراغ مهربونی
تو شبای وحشت من
ای تبلور حقیقت
توی لحظه های تردید
تو شبو از من گرفتی
تو منو دادی به خورشید
اگه باشی یا نباشی
برای من تکیه گاهی
برای من که غریبم
تو رفیقی جون پناهی



یاور همیشه مومن
تو برو سفر سلامت
غم من نخور که دوری
برای من شده عادت
ناجی عاطفه ی من
شعرم از تو جون گرفته
رگ خشک بودن من
از تن تو خون گرفته
اگه مدیون تو باشم
اگه از تو باشه جونم
قدر اون لحظه نداره
که منو دادی نشونم
اگه مدیون تو باشم
اگه از تو باشه جونم
قدر اون لحظه نداره
که منو دادی نشونم


وقتی شب شب سفر بود
توی کوچه های وحشت
وقتی هر سایه کسی بود
واسه بردنم به ظلمت
وقتی هر ثانیه ی شب
تپش حراس من بود
وقتی زخم خنجر دوست
بهترین لباس من بود
تو با دست مهربونی
بتنم مرحم کشیدی
برام از روشنی گفتی
پرده شبو در یدی


یاور همیشه مومن
تو برو سفر سلامت
غم من نخور که دور ی
برای من شده عادت
ای طلوع اولین دوست
ای رفیقو آخر من
بسلامت سفرت خوش
ای یگانه یاور من
مقصدت هرجا که باشه
هر جای د نیا که باشی
اونور مرز شقایق
پشت لحظه ها که باشی
خاطرت باشه که قلبت
سپر بلای من بود
تنها دست تو رفیق
دست بی ریای من بود
یاور همیشه مومن
تو برو سفر سلامت
غم من نخور که دوری
برای من شده عادت


سلام

سلام دوستان
من دارم میام
اماده باشید برای استقبال
یره احمد بیا اینجا ی
ادریسک نوجوان    امید نسل جوان
مفتخور معروف و عزیز(ساقی)
مققی
ارش فیگور
شاهو
حشمتی
فرشید متعهل
سیاااااااااااااااااااااااااااااا
به امید موفقیت همه دوستان
                                                                         وحید

یلدا

اول :

 

به یاد شبای خوش یلدا توی خوابگاه  که دیگه تکرار نمیشن!خداروشکر عکسهاشو داریم هنوز!

امروز یه مطلب در باره شب یلدا انتخاب کردم ، از کتاب" دیدی نو از آیینی کهن " نوشته دکتر فرهنگ مهر و "گاهشماری و جشنهای ایران باستان" نوشته هاشم رازی.

شب یلدا یا «شب چله» شب اول زمستان و درازترین شب سال است. و فردای آن با دمیدن خورشید، روزها بزرگ تر شده و تابش نور ایزدی افزونی می یابد. این بود که ایرانیان باستان، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می خواندند و برای آن جشن بزرگی بر پا می کردند.
این جشن در ماه پارسی «دی» قرار دارد که نام آفریننده در زمان قبل از زرتشتیان بوده است که بعدها او به نام آفریننده نور معروف شد،همان که در زبان انگلیسی "day"خوانده میشود.
یلدا و جشنهای مربوطه که در این شب برگزار می شود،یک سنت باستانی است.یلدا یک جشن آریایی است و پیروان میتراییسم آن را از هزاران سال پیش در ایران برگزار می کرده اند.یلدا روز تولد میترا یا مهر است.این جشن به اندازه زمانی که مردم فصول را تعیین کردند کهن است.
نور،روز و روشنایی خورشید،نشانه هایی از آفریدگار بود در حالی که شب ،تاریکی و سرما نشانه هایی از اهریمن. مشاهده تغییرات مداوم شب و روز مردم را به این باور رسانده بود که شب و روز یا روشنایی و تاریکی در یک جنگ همیشگی به سر می برند.روزهای بلندتر روزهای پیروزی روشنایی بود درحالی که روزهای کوتاه تر نشانه ای از غلبه تاریکی.
برای در امان بودن از خطر اهریمن،در این شب همه دور هم جمع می شدند و با برافروختن آتش از خورشید طلب برکت می کردند.
آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص ، هندوانه، انار و شیرینی و میوه های گوناگون است که همه جنبه نمادی دارند و نشانه برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی هستند. در این شب هم مثل جشن تیرگان، فال گرفتن از کتاب حافظ مرسوم است. حاضران با انتخاب و شکستن گردو از روی پوکی و یا پری آن، آینده گویی می کنند.

دوم:

 

Search as easily as you do on Google

Find your email, files, web history and chats instantly

بابا این گوگل دیگه کیه؟!خیلی کارش درسته!اون از جیمیل یک گیگابایتیش اینم ازموتور سرچ  جدیدش!

اگه با فایلهای متنی مثل ورد،اکسل،پاورپوینت،اینترنت اکسپلورر و… کار  میکنید وبرای سرچ متن با ویندوز اشکتون در میاد دیگر نگران نباشید که گوگل دسکتاپ سرچ   اومد به بازار!حتما دانلود کنید حالشو ببرید ! البته سیستم عاملتون باید ایکس پی یا 2000 باشه!

 

 

لینک:

http://desktop.google.com/

 

شهلای من کجایی؟

  

ازاون وردنیا باز نامه رسیده....هدیهء ایرون ای زاده رود کارون تو هوای قلب من نفس تویی ای همخون!(قابل توجه اونایی که اهواز هستن!!!)

اینم واسه خودم!! 

سرداده درسکوتی،آوای بی نوایی،پیچد درآسمانها ناله های جدایی،گوید به من دل من،تا کی در انتظاری؟دیگرنمی آید باز، فریادزبی وفایی،نمانده غمگساری ،نمانده آشنایی، ماندم در این تنهایی،ماندم درانتظارت.

شهلا چه بی وفایی! شهلای من کجایی! شهلا چه بی وفایی! شهلای من کجایی! شهلا چه بی وفایی!

 

بچه های بازرسی ۷۸ بخونند

سلام بر همه فردوسیها
   میخواستم یه خبر به بچه ها بدم. هر کی cd  همایش بازرسی رو گیر بیاره علاوه بر چند تا نرم افزار توپ بازرسی میتونه توی صفحه مقالات عکس جشن فارغ التحصیلی بچه های فردوس رو که back ground شده رو بینه.(آرش و امیر و احمد و فرشید).
 با آرزوی سلامتی برای فردوسیها.
فرشید کلهر